Asy-Syu'ara 26:109
وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ , إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ
Related Posts with Thumbnails

Jumaat, 2 Januari 2009

Laknat Yahudi, Laknat Lagi Pemimpin Islam...

Jahanam Yahudi!, itu tajuk utama kebanyakan akhbar2 di negara islam seluruh dunia, malah khutbah jumaat pun khatib dgn lantangnya mengutuk tindakan yahudi.

Yahudi, suatu bangsa yg amat hebat, malah didlm quran juga larangan Allah serta peringatan Allah terhadap bangsa ini amatlah byk sekali. Jika kita tidak berhubungan dgn kaum ini sekalipun, menjadi kawan kepada seteru kepada Yahudi ini juga dilaknati oleh Allah.

"Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai teman rapat kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka teman rapatnya, maka sesungguhnya dia adalah dari golongan mereka itu. Sesungguhnya Allah tidak memberikan petunjuk kepada kaum yang berlaku zalim" Al - Maidah 5:51

Kita telah lama menentang Israel/yahudi, menyokong palestin dgn pelbagai cara tetapi pernahkah kita mengkaji mengapa semakin kuat kita menentang semakin hebat lagi kekuatan mereka?

Tidak pernahkah kita terfikir yg umat islam itu sendiri tanpa sedar menyokong dan menguatkan Yahudi itu sendiri? Industri hiburan baik dr musik, filem hinggalah ke filem lucah majoriti adalah dikuasai oleh yahudi? Industri berita juga oleh yahudi sebab itu lah mereka menonjolkan Islam itu agama pengganas bukan sebaliknya, siapa Al-Qaeda? Mereka tidak wujud sebenarnya, ianya hanyalah "database pejuang mujahiddin" yg dahulunya menentang Russia, ditukarkan kepada Al-Qaeda supaya boleh menyebabkan manusia seluruh dunia hidup didlm ketakutan. Geniusnya bangsa yahudi ini, mereka tahu bagaimana untuk menghayalkan umat islam dan menyerang dr dalam, membiarkan umat islam itu hanyut dan terlena tanpa sedar.

Mereka tidak boleh mengishtiharkan perang kerana mereka tahu umat islam tak takut mati. Sepertimana mereka menghancurkan Iraq dgn membuatkan sunni dan syiah berperang sesama sendiri, caranya dgn mengarahkan agen perisik mereka berpakaian arab dan meletupkan masjid2 di Iraq dan menuduh dilakukan oleh sunni ataupun syiah. Tidak ada manusia yang mengaku Islam yg waras sanggup meletupkan masjid, fikir2kanlah. Menghayalkan umat islam dgn nikmat dunia dan membuat umat islam bergaduh sesama sendiri itu agenda mereka. Lebih mudah dari berperang secara terang-terangan.

Yahudi semakin kuat kerana Amerika, negara terkuat didunia ini sebenarnya di perintah secara "remote" dr Israel, sebab itu lah mereka berdiam ketika Gaza dilanyak kerana mereka tidak mendapat arahan untuk bertindak.

Politik Amerika tidak ubah seperti gusti WWF yg direncanakan, kedua2 pihak yg bertanding ditaja oleh kebanyakannya syarikat yg sama, Bush dlm kempen untuk penggal kedua sudah tahu yg dia kekal sebagai presiden. Peralihan kepada Obama hanyalah drama untuk mengembalikan reputasi Amerika yg diburukkan oleh Bush.

Umat islam harus berubah dan yg harus mulakan adalah pemimpin, jika mereka tidak sedar dan hanyut dgn nikmat kuasa dan dunia selagi itu umat islam hidup dlm sengsara. Sepatutnya kita mengalihkan tenaga dan tumpuan kita dari mengutuk melaknat yahudi kepada mengutuk dan melaknat pemimpin islam yg berseteru dgn yahudi, melalui Amerika.

Amat sedih dan terharu bila melihat pemimpin2 Islam yang kaya didunia ini bersekongkol dgn Amerika, boleh berpeluk cium berpegangan tangan dengan pemimpin Amerika sedangkan saudara mereka di Gaza menderita. Menurut "Economic Hitman" John Perkin didlm bukunya berkata, kebanyakan keluarga2 raja di negara arab sudah di"beli" oleh Amerika, yakni jika mereka mahu kekal sebagai raja dan mahu Amerika menjaga keluarga2 mereka, mereka semua harus ikut cakap dan telunjuk Amerika.

Jadi jgn terkilanlah mengapa negara2 Islam yg kaya raya hanya tak habis2 berbincang tanpa penyelesaian kerana mereka sendiri tunduk kepada Yahudi melalui Amerika. Padan lah dgn namanya OIC.. ohh i see... tgk sahaja tanpa penyelesaian.

Bagaimana dgn pemimpin kita? Adakah pemimpin kita bertindak dgn setegasnya dlm hal ini? Penyelesaian kepada masalah Yahudi ini adalah dgn melemahkan Amerika dgn cara beralih dr menggunakan dollar dlm semua urusniaga terutamanya minyak. Selagi umat negara2 islam bergantung kepada dollar, selagi itu lah umat islam tidak mampu melawan yahudi. Tetapi pemimpin Islam takut jika mereka beralih kepada matawang lain atau apa2 sahaja yang tidak selari dgn kehendak Amerika, mereka akan kehilangan takhta seperti yg berlaku kepada Saddam, Perdana Menteri Iran Mohammad Mosadegh dan juga beberapa pemimpin bukan Islam yg lain yg dibunuh, dijatuhkan hanya kerana tidak mahu tunduk kepada Amerika.

Cadangan Dr Mahathir semasa ucapan beliau di persidangan OIC supaya negara2 islam mula menggunakan Gold Dinar hanya dipandang sepi oleh pemimpin2 Islam yg lain kerana mereka takut akan kehilangan takhta, hilang nikmat dunia yg mana mereka telah hanyut dan tenggelam didlmnya.

Umat Islam tak habis2 menyalahkan Israel dan mengutuk mereka, sudah sampai masanya untuk kita berhenti menuding jari kepada mereka dan menyiasat diri sendiri dahulu dan sedar yang terjadi di Palestin itu adalah kerana kesilapan kita sendiri. Agung dan hebatnya Allah, secara semulajadi bila manusia menuding jari menyalahkan orang lain, tiga jari tetap mengarah kepada diri sendiri, sudah sampai masanya kita belajar berhenti menyalahkan orang lain, membetulkan diri sendiri dahulu.

Laknat Yahudi? Laknat lagi pemimpin Islam yang bersekutu dgn mereka.

Rujukan:
http://www.imranhosein.org/
Confession Of Economic Hitman - John Perkin
Zeitgeist Adendum (Movies)

7 Komen:

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum:)

Terima kasih atas artikel ini. Ianya benar2 menyedarkan saya tentang keadaan dunia yang sebenar.

azzakwan berkata...

Baginda sendiri bersabda, sesiapa yang melaknat sesuatu yg tak layak dilaknat, nescaya laknat itu akan datang kepada si pelaknat..

tak hairan dgn apa yang kita alami hari ni..

saya juga amat terkilan dgn Rapat Umum Palestin, anjura Aman Palestin yg dihadiri beberapa bulan yg lepas... baru beberapa minggu sebelum tu Naqib menceritakan al-hilm (tidak mudah marah), & hadith Baginda...

laungan "Yahudi bodoh, yahudi pengecut" ternyata adalah bohong semata2, kerana mereka benar2 berani bunuh saudara kita di Gaza.

Tanpa Nama berkata...

Seorang Islam adalah lebih mulia dari seluruh orang Yahudi walaupun dia melakukan banyak dosa sekalipun...
Dengan melaknat sesama Islam, ianya hanya menyebabkan kita gugur di pandangan Allah SWT.
Oleh itu, kita mestilah berkorban di jalan Allah dan doa menangis di akhir malam semoga Allah berikan mereka hidayat InsyaAllah...

Tanpa Nama berkata...

Dan juga (lebih baik dan lebih kekal bagi) orang-orang yang apabila ditimpa sesuatu perbuatan secara zalim, mereka hanya bertindak membela diri (sepadan dan tidak melampaui batas). Dan (jika kamu hendak membalas maka) balasan sesuatu kejahatan ialah kejahatan yang bersamaan dengannya; dalam pada itu sesiapa yang memaafkan (kejahatan orang) dan berbuat baik (kepadanya), maka pahalanya tetap dijamin oleh Allah (dengan diberi balasan yang sebaik-baiknya). Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang berlaku zalim. Dan sesungguhnya orang yang bertindak membela diri setelah ia dizalimi, maka mereka yang demikian keadaannya, tidak ada sebarang jalan hendak menyalahkan mereka. Sesungguhnya jalan (untuk menyalahkan) hanyalah terhadap orang-orang yang melakukan kezaliman kepada manusia dan bermaharajalela di muka bumi dengan tiada sebarang alasan yang benar. Mereka itulah orang-orang yang beroleh azab seksa yang tidak berperi sakitnya; (42:39-42)

Tanpa Nama berkata...

Laknat Yahudi? Laknat lagi pemimpin Islam yang berseteru dgn mereka.
p/s Berseteru atau bersekutu. Berseteru maksudnya bermusuh. Kindly check.

Pak Oncu berkata...

salam bro ,, izin kan gua kopi paste n3 ini ,,

Mohd Nasharudeen berkata...

assalamualaikum..
libya yang dibawah pimpinan al-gaddafi sudah meminta yahudi dan amerika bayar gas dari negara mereka dengan dinar emas,jadi sorang aje ke yg layan mahathir punya citer? sebar ngn org lain lagi artikel ni...

Catat Ulasan

"Foolish faith in authority is the worst enemy of truth"
"Kepercayaan membuta-tuli kepada mereka yang berkuasa adalah musuh yang paling utama kepada kebenaran" Albert Einstein
"They must find it difficult... Those who have taken authority as the truth, rather than truth as authority"
"Amat sukar bagi mereka... mereka yang mengambil pihak berkuasa itu yang benar sedangkan sepatutnya yang benar itulah yang sepatutnya berkuasa" - Gerald Massey.
"When POWER of LOVE exceed LOVE of POWER, world will know PEACE"
"Apabila kuasa cinta melebihi cintakan kuasa, barulah dunia akan mengenali keamanan" - Jimi Hendrix
Who links to my website?

Bagaimana Jika… Dunia Dan Syurga Adalah Tempat Yang Sama? © 2010. Template by Dicas Blogger.Optimise bySYURGADIDUNIA.

Kembali Ke Atas