Asy-Syu'ara 26:109
وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ , إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ
Related Posts with Thumbnails

Isnin, 7 September 2009

Pecahbelah dan Tawan

Kita seringkali dikejutkan oleh berita2 mengenai pengeboman di Iraq yg mana seolah2 menunjukkan keganasan di Iraq adalah sesuatu yg tidak terkawal. Dari pengeboman masjid hinggalah ke tempat2 awam, agak2nya adakah benar ia di lakukan oleh orang2 Iraq sendiri? Adakah tergamak mereka berbunuhan sesama mereka?

Pada pendapat saya, tiada umat islam didunia ini yg sanggup meletupkan masjid sendiri, ianya hanya dilakukan oleh mereka yg bertopengkan syaitan dan mahu mengambil kesempatan memecah belahkan masyarakat setempat dan umat islam itu sendiri.

Ini adalah modus operandi musuh2 Islam, "devide & conquer", itulah slogan mereka, baik dari sejarah jatuhnya empayar islam terakhir iaitu Empayar Ottoman hinggalah kepada kekacauan di Iraq, semuanya itu dilakukan agar mereka boleh kekal berkuasa dan menguasai/menakluki/menjajah negara tersebut tanpa sedari oleh masyarakat itu sendiri. Penjajahan dahulu memerlukan usaha, tenaga dan wang yg banyak. Penjajahan bentuk baru iaitu penjajahan ekonomi dan minda amatlah mudah, lebih2 lagi dengan sikap umat islam akhir zaman yg cintakan dunia dan bencikan mati (akhirat), hanya yg melihat dengan mata keimanan sahaja boleh nampak akan pembohongan ini. Saksikan klip video ini agar anda lebih memahami apa yg cuba saya sampaikan.






Sebagaimana perang2 lain sebelum ini contohnya perang dunia dan vietnam, semuanya di"cipta" oleh manusia2 lahap yg mahu mengaut keuntungan dari industri pembuatan senjata. Lagi lama perang tersebut lagi banyak senjata yg harus dibekalkan, lagi besar keuntungan. Dalam kes Iraq, lagi banyak prasarana yg dimusnahkan, lagi banyak kontrak2 boleh diberi kepada syarikat2 kontraktor mereka sendiri seperti Haliburton. Rakyat Iraq selepas ini akan dibebankan dengan hutang dari agensi2 pinjaman asing dengan jumlah yg banyak yg mana hasil minyak merek nanti sebahagian besarnya adalah untuk membayar hutang2 tersbut. Hanya mereka yg berkuasa sahaja akan mendapat laba yg besar, rakyat kebanyakannnya akan sengsara.

Ambil contoh kes Ecuador, selepas mendapatkan pinjaman dari luar, bagi setiap usd100 minyak mentah dibawa keluar dari Ecuador, syarikat minyak luar akan dapat usd75, lebih kurang usd23 akan digunakan untuk membayar hutang dan hanya usd3 untuk kerajaan gunakan pembangunan negara termasuklah untuk kesihatan, pendidikan dan untuk menaik taraf hidup masyarakat setempat. Kes yg sama juga akan berlaku di Iraq yg mana rakyat Iraq akan menjadi mangsa. Saya sudah mengkaji hutang luar Malaysia, mungkin disebabkan oleh itulah rakyat dibebankan dengan cukai, disebabkan oleh projek2 pembangunan yg mana sebahagian besar keuntungan dikaut oleh individu2 tertentu dan kroni, rakyat hanya mendapat tempias dari perkerjaan yg diberikan. Siap projek, cukai dan tol menyusuli memerah sehabis2nya penat lelah dari rakyat kebanyakan.

Didalam buku karangan Sheikh Imran Hossein bertajuk "The Caliphate, The Hijaz and the Saudi Wahabi Nation State", beliau menerangkan dengan terperinci bagaimana Saudi Arabia diwujudkan oleh musuh Islam. Pemerintahan empayar Ottoman oleh khalifah yg menerajui seluruh empayar Islam ketika itu telah dipecah belahkan agar lebih mudah ditawan. Pemerintahan khalifah harus ditamatkan kerana mereka (musuh Islam) tahu bahawa umat Islam yg bersatu adalah umat islam yg amat kuat dan tidak mampu ditawan oleh mereka, dengan memecahbelahkan sesama umat Islam, lebih mudah mereka ditawan.

Apa yg menyedihkan, kuasa yg menjatuhkan empayar Ottoman, yg mencipta Arab Saudi dan juga membentuk negara Israel adalah kuasa yg sama iaitu British. Tidak hairanlah jika Sheikh Imran melabelkan Arab Saudi dan Israel sebagai adik beradik, tumbang Israel maka akan tumbanglah keluarga Saud sebagai pemerintah Arab Saudi, fakta ini juga dikemukakan oleh John Perkins didalam bukunya Confession of Economic Hitman.

Umat islam tidak mampu lagi belajar dari sejarah2 lepas, antaranya mungkin disebabkan oleh fakta2 yg dikemukakan tiada didalam buku2 sekolah/universiti, kisah2 sebegini tidak dimuatkan didalam TV atau suratkhabar, atau mungkin juga umat2 islam dizaman ini terlalu tenggelam dengan dunia materialistik, terlalu khusyuk memikirkan bagaimana untuk mengumpul dan mengaut wang dan harta dan banyak hingga tidak mampu lagi melihat umat islam yg makin lama makin tertindas.

Kita juga boleh melihat keadaan ini diMalaysia, bagaimana umat islam berpecah belah dan musuh2 islam dengan lahapnya meratah kekayaan negara tanpa disedari. Terimakasih kepada pemimpin2 negara yg terlena dengan pembangunan negara tanpa menghiraukan pembangunan rohani, hanya nampak duniawi hingga sanggup menepikan Al Quran sebagai panduan dengan alasan menjaga hati masyarakat agama lain, tetapi yg hairannya jika ada usul untuk menaikan nilai2 islam, yg tampil pertama sekali bukanlah yg bukan islam, pemimpin islam sendiri yg bingkas melatah dan mempertahankan apa yg dikatakan konon2nya masyarakat majmuk, sedangkan masyarakat serata dunia pernah hidup dengan harmoninya dibawah panji2 Islam dengan adil dan saksama dizaman kegemilangan khalifah2 Islam dahulu.

Masa sudah tiba untuk "sedar" dari tidur dan mimpi yg lena, mimpi bertatahkan materialistik dan bersulamkan kuasa, kepada Allah jualah kita akan kembali dan kekal, bukan didunia yg hanya sementara ini. Kecualilah jika "wahn" sudah wujud dihati seperti yg saya jelaskan didalam artikel sebelum ini. Nauzubillah.

1 Komen:

faroki berkata...

salam.

Arab Saudi dan Yahudi, bunyi pun lebih kurenggg jer...,brooo
Pemerintah Arab Saudi kan, musuh pd Keluarga Bani Hasyim..Semua kesan peninggalan Nabi Muhammad saw dimusnahkan atas tajuk pembangunan @ bidaah...:)

Catat Ulasan

"Foolish faith in authority is the worst enemy of truth"
"Kepercayaan membuta-tuli kepada mereka yang berkuasa adalah musuh yang paling utama kepada kebenaran" Albert Einstein
"They must find it difficult... Those who have taken authority as the truth, rather than truth as authority"
"Amat sukar bagi mereka... mereka yang mengambil pihak berkuasa itu yang benar sedangkan sepatutnya yang benar itulah yang sepatutnya berkuasa" - Gerald Massey.
"When POWER of LOVE exceed LOVE of POWER, world will know PEACE"
"Apabila kuasa cinta melebihi cintakan kuasa, barulah dunia akan mengenali keamanan" - Jimi Hendrix
Who links to my website?

Bagaimana Jika… Dunia Dan Syurga Adalah Tempat Yang Sama? © 2010. Template by Dicas Blogger.Optimise bySYURGADIDUNIA.

Kembali Ke Atas